sobota 16. ledna 2016

Třídíte odpad? /Do you recycle?

U nás se třídí i účtenky. Náš komunál nám nenaplní popelnici po víko ani za měsíc. Za komunál považuji vše, co je tak špinavé a zároveň nevypláchnutelné, že to nejde hodit do tašek na tříděný odpad, plus zbytky masa, citrusů a látek :-) Velkou výhodu spatřuji v malé zahrádce za domem, kam přemisťujeme všechen bio-odpad, kterého se u nás vyprodukuje opravdu hodně. Pak střední taška na plasty, menší na sklo – těmito kontejnery naše obec disponuje nepřetržitě. Pak máme velkou tašku na papír, protože naše obec přistavuje kontejner na papír jen jednou měsíčně, což je poněkud nepohodlné. A máme i malou tašku na kov, akorát nevím, jak se budou tvářit ve sběrném dvoře, až jim dovezeme tašku hliníkových víček od jogurtů a plechovky, neboť nevím o žádném kontejneru na kov v mé blízkosti. Jsme tu stále sto let za opicemi. O víkendu mě muž nařkl, že jsem mu vyhodila pevné třídící tašky a že ho ty modré z IKEA štvou, neb jsou naprosto neforemné. Já to udělala ale právě kvůli velikosti, protože toho vytříděného odpadu je jednoduše hodně a papír se tam za měsíc prostě nevešel. No a taky proto, abych je využila, když se válí ve sklepě. Tak jsem je trochu vylepšila. Stačilo prošít čtyři neexistující hrany na stroji a hned to lépe drží, pro přehlednost jsem dodělala okénka s popisky, jak jsme měli na původních taškách (takové, jakou máme stále na sklo). V pondělí jsem mu je vítězně představila a drobné pochvaly se mi dostalo.

/We recycle everything, even receipts. We use our bio – waste in the garden. We have separate bags for glass and plastics and a huge bag for paper. The other day my husband got terribly offended by me throwing his sturdy (ugly) recycling bags away and replaced them with big blue Ikea ones which are annoyingly shapeless. So I've decided to help them to get some shape by sewing the edges together. And it works quite well! I’ve also added some plastic labels and I believe I received a modest compliment :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat