středa 16. března 2016

Úspěšný boj s dvojjehlou...

Včera jsem po roce zkusila šít až večer, když už Juli spala... a... dobrý, pořád spala. Včera byla obzvláště příšerná, tohle období "NE, NECHCI" mě asi zabije, tak jsem se potřebovala zrelaxovat. No co jiného si pro to nevybrat, než úplet, overlock (u kterého mě zlobí ořezový nůž) a dvojjehlu na přímostehu :-) Moje zlaté nervy! 


Dvojjehly jsem se dříve bála, ale jde to. Na coverlock nemám, takže tohle je schůdná varianta, jak šít rovné švy na pružných látkách. Je to užitečné hlavně pro lemy, které musí zůstat pružné. Z lícu máte dva souběžné rovné švy a z rubu volnější cikcak steh, který zaručuje pružnost švu. Jinak na sešívání dílů a začišťovací práce používám overlock, který jsem dostala, takže jsem šťastná žena.
Každopádně jsem s včerejším výsledkem spokojená, neb jsem zjistila, že po zavedení všech vychytávek pro šití dvojjehlou (různě nastřádané na internetu nebo osobně vykoumaných), to jde i pěkně! Ale myslím, že mi to pěkně šilo kvůli tomu, že pyžamka jsou z jednolíce, který nejspíš tolik nebrzdí jehlu. Na oboulícu, který je pevnější, se mi stává, že vynechávají stehy (ale na to jsem si už taky našla vychytávku).


Takže typy pro šití dvojjehlou, pokud jste ji ještě neobjevili nebo máte strach: 

  • dvojjehlu koupíte běžně v galanterii nebo na netu
  • pro dvojjehlu je potřeba povolit napětí spodní nitě na člunku - drobný šroubek pootočit o cca 1/3 otáčky (to je moje vyzkoušená optimální změna, je to potřeba ozkoušet na daném stroji), pak si pamatujte, že to máte vrátit, jinak budete mít povolenou spodní nit u normálního stehu
  • obě nitě se navlékají spolu, ale aby se při šití nemotaly, druhou nit nezasouvám nad jehlou do háčku, nechám ji volně (viz foto)
  • abych látku měla z druhé strany hezky začištěnou, kraj nejprve obšiji overlockem (ale jen pro ty, kteří ho mají), méně se třepí a lépe to vypadá, každopádně to není nutné, záleží, co šijete
  • pokud se stává, že vynechávají stehy, pak je potřeba zkusit jehlu trochu popustit dolů v držáku, ale ne o moc - je to dobré vyzkoušet na ruční otáčce, jestli už jehla zase nenaráží do něčeho ve střevech stroje; pokud toto není dostatečné, pak jsem přišla na to, že pokud šiji přes proužky tenkého (např. střihového) papíru, tak je vše v pořádku, je to sice trochu piplačka ho pak vypreparovat, ale funguje to!
Tak hurá do šití úpletů!

2 komentáře:

  1. Sociální obchodování spočívá v otevření trhů pro každého. Na eToro se můžete spojit, obchodvat a sdílet znalosti s miliony obchodníků a investorů. Navíc můžete kopírovat obchodní rozhodnutí obchodníků, kteří odpovídají vaší strategii. Registrujte se nyní a získejte chytřejší obchodní rozhodnutí využitím rozumu našich obchodníků s nejlepšími výsledky.

    Výměna kdekoli Váš čas je peníze. Obchodujte na počítači, mobilu a tabletu

    227,651,647 - Otevřené obchody na eToro

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za Vaše rady! KONEČNĚ po letech šiju dvojjehlou bez vynechaných stehů. Zkusila jsem všechno možné, prohlédla spoustu manuálů a přitom stačilo posunout jehlu dolů. Díky díky díky, Míša

    OdpovědětVymazat